Traditioner

Traditioner har stor betydning og skaber sammenhold

Børnehaven vægter traditioner højt, til glæde for både børn og voksne. Nogle af de traditioner vi prioriterer er juleklip med forældre, besøg af julemanden, bedsteforældredag i foråret, afslutningsfest for kommende skolebørn, arbejdsdage (arrangeret af forældrebestyrelsen), fastelavn og meget mere.

Fejring af fødselsdage i Børnehaven Damstræde er noget helt specielt

Fødselsdag er en vigtig begivenhed for det enkelte barn. Denne begivenhed vil vi gerne være med til at markere, derfor fejrer vi fælles fødselsdag for hele børnehaven i alrummet eller på legepladsen.

Fødselsdage markeres i Børnehaven Damstræde med flag ved indgangen og en hilsen på døren, ind til Børnehaven. Til formiddagsmad sætter vi flag på bordet. Børnene skal ikke medbringe lækkerier til at dele ud af på deres fødselsdag, da vi i Børnehaven Damstræde fejrer fælles fødselsdag en gang om måneden, her sørger børnehaven for en varm bolle/rundstykke til ALLE børn og voksne.